GRUP ÇALIŞMA SİSTEMİ
Ön Tanım:
Tek başına çalışma düzenini oturtamamış, ve bu gidişle de oturtamayacak arkadaşların, grup halinde çok iyi planlanmış ve dershane disiplininde çalışmalarını sağlayan sistemdir.
Bu sisteme göre:
• Her ders için planlayıcı tarafından oluşturulmuş gruplar, önceden belirlenmiş mekan ve zamanlarda bir araya gelirler.
• Yine önceden planlanmış konular çalışılır, grup üyelerinin anlamadıkları yerler üzerinde durulur.
• Aslında sistemin temel prensibi konu üzerinde uzmanlaşan kişilerin, konuyu bilmeyen ya da henüz tam içine sinmeyenlere konuyu öğretmesi ve tekrar edilmesine dayalıdır.
• Her toplanmada öncelik konuyu içine iyice sindirmektir.
• İkincil olarak, konu üzerinde soru çözerek uzmanlaşma sağlanır.
Planlayıcı için:
• Grupların kişilerini bizzat kendisi seçer ve belirli günler için belirli gruplar seçer.
• Gruplar değişken olabilir.
• 2-8 kişi arasında değişir.
• Derslerde arız çıkaranlar zaten gruplardan çıkarılır.
• Mekanlar belirlenir. Her toplanma farklı üyede olması gibi.
• Gün ve saat ayarı çok önemlidir. Asla planların dışına çıkılmamalıdır.
• Yine çalışılacak konu ve çözülecek sorular önceden hazırlanır.
Ders Çalışımı:
• Okulla eş zamanlı çalışmalar yapılır.
• Tüm lise müfredatı, en baştan sona tekrar edilir.
• Bol soruyla pekiştirilir.
• Sınavlara hazırlanılır.
Böylelikle:
• Birçok kişi konuları öğrenir ve grup gazıyla çalışmış olur.
• Kişiler arası iletişim güçlenir.
• Bilgiler paylaştıkça büyür.
• Birbirilerine soru sorarlarken kendileri de öğrenmiş olur.
• Sosyalleşilir.
• En güçlü rakip “ÖSS” için hazırlanmış olunur.
Hayrettin Engür
Ön Tanım:
Tek başına çalışma düzenini oturtamamış, ve bu gidişle de oturtamayacak arkadaşların, grup halinde çok iyi planlanmış ve dershane disiplininde çalışmalarını sağlayan sistemdir.
Bu sisteme göre:
• Her ders için planlayıcı tarafından oluşturulmuş gruplar, önceden belirlenmiş mekan ve zamanlarda bir araya gelirler.
• Yine önceden planlanmış konular çalışılır, grup üyelerinin anlamadıkları yerler üzerinde durulur.
• Aslında sistemin temel prensibi konu üzerinde uzmanlaşan kişilerin, konuyu bilmeyen ya da henüz tam içine sinmeyenlere konuyu öğretmesi ve tekrar edilmesine dayalıdır.
• Her toplanmada öncelik konuyu içine iyice sindirmektir.
• İkincil olarak, konu üzerinde soru çözerek uzmanlaşma sağlanır.
Planlayıcı için:
• Grupların kişilerini bizzat kendisi seçer ve belirli günler için belirli gruplar seçer.
• Gruplar değişken olabilir.
• 2-8 kişi arasında değişir.
• Derslerde arız çıkaranlar zaten gruplardan çıkarılır.
• Mekanlar belirlenir. Her toplanma farklı üyede olması gibi.
• Gün ve saat ayarı çok önemlidir. Asla planların dışına çıkılmamalıdır.
• Yine çalışılacak konu ve çözülecek sorular önceden hazırlanır.
Ders Çalışımı:
• Okulla eş zamanlı çalışmalar yapılır.
• Tüm lise müfredatı, en baştan sona tekrar edilir.
• Bol soruyla pekiştirilir.
• Sınavlara hazırlanılır.
Böylelikle:
• Birçok kişi konuları öğrenir ve grup gazıyla çalışmış olur.
• Kişiler arası iletişim güçlenir.
• Bilgiler paylaştıkça büyür.
• Birbirilerine soru sorarlarken kendileri de öğrenmiş olur.
• Sosyalleşilir.
• En güçlü rakip “ÖSS” için hazırlanmış olunur.
Hayrettin Engür